Trillingmamma och sjubarnsmor

Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Trillingmamman - 2 oktober 2011 18:58

Idag blev det en tur ner på stan med två av grannarna och så hade jag Isac med mig. Det var nämligen klädbytardag och försäljning, en ganska stor sådan också. Hade jag vetat det och vad som komma skulle så hade jag lämnat Isac hemma och kommit en halvtimme tidigare och köat. Och förstås haft med mig två stora påsar att håva in kläder i. Vilken syn och vilken upplevelse! Har ni sett någon slänga ut en kycklingvinge till ett gäng pirayor någon gång? Det är ungefär så jag vill beskriva det. Upplevelsen när folk fyndar bland begagnat. Och det fanns en hel del kan jag säga så beteendet är förlåtligt, absolut! Kunde inte annat än skratta åt det. Ska aldrig mer klaga på barnen som har stilen "jag först". Kvinnor på fyndmarknad... åh jo. Inte en bit bättre.


Nu hade jag inte så mycket att röra mig med men den som var mest akut i klädväg var Julie. Så jag lyckades hitta lite för lite mer än hundra kronor.




Fick väldigt mycket och väldigt fina saker för pengarna. Och det behövdes. 

Nästa gång så ska jag samla på mig massor och göra som de andra, sortera och titta noga senare i ett hörn.


Sen blev det grillat ute till lunch. Korv med bröd. Enkelt och barnen njöt. Sen tog vi det lugnt inne. Eller lugnt och lugnt.....




....Så lugnt det kan bli åtminstone. Karaoke med en ljuvlig stämma och förstärkt med två mikrofoner. Inte fel alls, eller vad säger ni? Grannarna här jublar.


Ut kom vi sen igen och det blev röj gatan upp och gatan ner. Kul hade dom minsann.

Städningen är gjord, barnen har badat och tvätten hänger med utan att svämma över. Känner mig mer än nöjd. Så nu ska jag snart vila på spikmattan och ta en varm dusch. Ska krama lite på Linn som kom tillbaka efter en mysig helg hos pappa och farmor.



Tack för att ni läser! Vid tangenterna/Eva


Mamman i FamiljenXL


Trillingmamma och sjubarnsmor. Studerande. Välkommen hit!

/Eva S

Datum och månad

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Vill du söka?

Är du nyfiken på mer?

169 besvarade frågor

Tidigare år

Och klockan är nu...

På gång eller bara skrivklåda

Twitter

Träningsresultat

Senast skrivet av mig

Bloggar som jag följer

Andra sidor jag besöker

Äldre bloggar

RSS

FamiljenXL via Facebook

Översättning till annat språk

Besökare från andra länder

Free counters!

Statistik över besökare här

Blogg


Ovido - Quiz & Flashcards